logo

Mijn ebooks publicaties

Gratis ebooks downloaden bij de grootste uitgeverij van zakelijk eboeken. Hier worden mijn e-books in Nederlands en b.v. Duits gepubliceerd over onderwerpen, die betrekking hebben op het brede vakgebied PR, marketing & communicatie. Ook wie een eigen bedrijf wil beginnen vindt hier nuttige informatie. Bovendien schreef ik boeken over randverschijnselen die betrekking hebben op je persoonlijke situatie en je functioneren als gevolg daarvan. Je kunt ze downloaden bij Bookboon. Los te koop of gratis als je een abnonnement hebt.

Download ebooks bij Bookboon.com, de grootste uitgeverij van zakelijke e-boeken

Bookboon.com

Koppel een electronische bibliotheek aan je intranet
Naast eboeken over zakelijke onderwerpen biedt Bookboon Global ook eLibrary aan, een ebooks bibliotheek die in enkele minuten in uw intranet geintegreerd kan worden. Daarmee beschikken uw medewerkers gratis over een bibliotheek vol relevante boeken voor hun persoonlijke ontwikkeling.
Klik hier voor meer informatie over eLibrary

 

Mijn eboeken gaan over de volgende onderwerpen.

 

Manage je eigen succes

Dit eboek laat zien dat alles in het leven een kwestie van oorzaak en gevolg is. Met dit inzicht en praktische oefeningen stimuleren we je het leven zelf in de juiste richting te duwen. Om met Walt Disney te spreken: "If you can dream it, you can do it. With me it started with a mouse". Probeer het maar.....
Succes is maakbaar. http://bookboon.com/nl/manage-je-eigen-succes-ebook
De Duitse bewerking van dit boek: http://bookboon.com/de/gluck-und-erfolg-sind-machbar-ebook

 

Innovatie en creativiteit in het bedrijf

Stimuleer de 'werkvloer' mee te denken over belangrijke kwesties binnen de organisatie. De ideeënbus is hiervoor een prima instrument, maar het moet wel passen in deze tijd van IT, transparantie en snelle communicatie. Ideeënbus 2.0.
http://bookboon.com/nl/innovatie-en-creativiteit-in-het-bedrijf-ebook
Momenteel schrijf ik een nieuw boek over creativiteit en innovatie. Hierbij ligt de nadruk op de rol van creativiteit en het organiseren van innovatie. Los van elkaar en in elkanders verlengde.

 

Je eigen bedrijf beginnen

Je droomt van een eigen bedrijf, maar ondernemer word je niet zomaar.
Toen ik nog les gaf aan beginnende ontwerpers zagen we dat veel studenten na de studie graag een eigen bedrijf wilden beginnen. Binnen het docententeam was dan al snel een extra cursus voor startende ondernemers geboren. Zo'n 15 jaar na dato heb ik deze cursus samengevat in een boekje dat iedereen, met ambities voor een eigen bedrijf, bij de hand neemt en helpt de juiste voorbereidingen te treffen.
http://bookboon.com/nl/een-eigen-bedrijf-beginnen-ebook

 

Tekstschrijven voor internet marketing

Een onderwerp dat mij persoonlijk aan het hart ligt. Hier deel ik mijn 40 jaar kennis en ervaring als copywriter en content manager met (beginnende) collega's. Achtergrondkennis, praktische tips én de aansporing om vooral veel te oefenen. Alleen door het veel te doen en te leren van je fouten kom je in dit vak tot bloei. Met slimme technieken kom je heel ver in deze wereld, maar alleen met woorden en plaatjes kun je mensen overtuigen.
http://bookboon.com/nl/tekst-schrijven-voor-internet-marketing-ebook

 

Praktische handleiding voor effectieve pers publiciteit

Dit boek laat zien dat effectieve PR en publiciteit maatwerk zijn, waarbij je te werk gaat als een marketeer. Het nieuwsbericht is een product dat je via de media aan je publiek wilt verkopen. Dan moet je ook rekening houden met de wensen en verwachtingen van de media. Bovendien is het doel niet om millimeters te scoren, maar gedrag te veranderen. Daar moet meer aandacht aan gegeven worden. Effectieve Publiciteit werkt als Marketing. Dit eboek laat zien hoe dat werkt en verwijst daarnaast naar richtlijnen van het ANP.
http://bookboon.com/nl/effectieve-pr-werkt-als-marketing-ebook

 

Hoe word je een topverkoper?

Op feestjes, workshops en gastlessen wordt mij weleens gevraagd hoe je een topverkoper kunt worden. Zijn er trucjes die je kunt toepassen? Ja, die zijn er. Maar of je succesvol wordt ligt veel meer aan je eigen houding en de manier waarop je met mensen omgaat, dan het toepassen van trucjes. In dit boek leer je hoe dat werkt, waarop je moet letten. Een kanttekening: ikzelf was nooit een topverkoper. In dit boek deel ik mijn ervaringen en mix die met tips en ervaringen van de echte topverkopers.
http://bookboon.com/nl/hoe-word-je-een-topverkoper-ebook

 

Lead generatie 3.0

Het werd me jarenlang ingepeperd: we moeten de pipeline gevuld houden. En ja, daar is niets tegenin te brengen. Dus werden verkopers van de weg afgehaald en achter de telefoon gezet. Of, bij een andere werkgever, werd er een speciale afdeling opgezet om leads te benaderen voor een afspraak. Zo ging dat en zo gaat dat in de meeste bedrijven vandaag nog steeds. Het rendement is over het algemeen erg laag en dat verklaart waarom de meeste verkoper een hekel aan dit werk hebben. Maar ja, als je niet beter weet….
In de winter van 2008 kwam ik in contact met iemand, die leadgeneratie over een heel ander boeg wilde gooien. Je hebt dan geen professioneel callcenter nodig en de verkopers scoren beter. Acht van de tien contacten leidt tot een afspraak. De potentiele klanten bellen vaak zelf op, of mailen, om een afspraak te maken. Het hele traject van koude leads naar (warme) prospects sla je zo over. Tenminste, het gebeurt onder de radar. Het eerste contact is iemand, die zelf aangeeft dat hij interesse heeft, dus een warm contact. De conversie ligt dan helemaal in de hand van de verkoper.
Leadgeneratie 3.0 maakt gebruik van slimme online communicatie technieken. De eerste stap is het maken van verschillende ‘landing pages’ voor de diverse invalshoeken en trefwoorden.
http://bookboon.com/nl/lead-generatie-3-0-ebook

 

De groene motor

Hoe kun je de de arbeidsproductiviteit verhogen? Wetenschappers uit Noorwegen, Canada en Australië kwamen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie, dat je met de inzet van planten tot 15% meer productiviteit kunt bereiken. Niet alleen met een plantje op het bureau, maar ook buiten. SOms is zelfs een mooi fotobehang of poster voldoende om het effect te bereiken. Daarnaast zijn er kamerplanten, die de lucht in de kamer (of kantoor) zuiveren van verontreinigende gassen. We beschrijven hier een onderzoek dat NASA heeft gedaan. Groen maakt fitter. Hoe dat werkt, lees je in dit e-book:
http://bookboon.com/nl/de-groene-motor-ebook

 

Wat geluk betekent voor je privé leven en op het werk

Waarom is geluk zo belangrijk dat sommige landen een Minister van Geluk benoemen of de potitiek afrekenen op Bruto Nationaal Geluk? Als mensen lekker in hun vel zitten voelen ze zich fitter en presteren ze beter. Een goede reden om er ook aandacht aan te besteden: wat kun je doen om je gelukkig (of in elk geval niet ongelukkig) te voelen en wat kun je als werkgever doen?
https://bookboon.com/nl/zorg-voor-wat-geluk-in-je-leven-ebook

 

Slimmer werken

Door slimmer te werken verhoog je je effectiviteit zonder extra inspanning. Dat levert de organisatie meer winsten en behoedt jezelf voor een burn-out. Soms moet je dingen anders doen, soms kun je bepaalde handelingen achterwege laten. We behandelen een kritische blik op de organisatie of er onnodig werk gedaan wordt en we waarschuwen voor 'de aap op je schouder'.
https://bookboon.com/nl/slimmer-werken-ebook

 

Hoe creatief is innovatie?

Creativiteit en innovatie worden vaak over één kam geschoren, maar toch zijn het los van elkaar staande zaken. Je kunt best creatief zijn zonder dat dit innovatie in de hand werkt.
Je kunt innoveren zonder dat daar creativiteit bij aan de pas komt. Het is best te begrijpen dat bedrijfsleiders vaak denken dat je eerst een creatief idee moet hebben om innovaties door te kunnen voeren. Dat is een voor de hand liggende route. Maar er is meer nodig om succesvol te zijn met innovatie.
https://bookboon.com/nl/hoe-creatief-is-innovatie-ebook

 

Bomen in de stad

Wetende dat ik als natuurgids gespecialiseerd ben in bomen, zal het je niet verbazen dat ik ook hierover artikelen en boeken schrijf.
Boekje over het nut van bomen in stedelijke omgeving en de eisen die zulke bomen stellen aan verzorging om oud en waardevol te worden.
Download: niet meer mogelijk. Dit boekje wordt voortaan uitgegeven door Nederlandse Boomkwekerijen.
Een alternatief vind je online: https://sites.google.com/view/groenenwelzijnstadsbomen/homepage
Daarnaast publiceer ik regelmatig artikelen in een BLOG over de relatie groen (bomen) en welzijn: https://groenenwelzijn.blogspot.com/

Het boekje "Duurzaam Groen en Welzijn" is gewoon te koop via de uitgeverij: >naar Uitgeverij Bullseye
Door de aanschaf van dit boekje steun je het werk van Stichting Groen Weert.
Wie donateur van Stichting Groen Weert wordt, ontvangt dit boekje gratis.