Mijn ebooks publicaties
Gratis ebooks downloaden bij de grootste uitgeverij van zakelijk eboeken. Hier worden mijn e-books in Nederlands en b.v. Duits gepubliceerd over onderwerpen, die betrekking hebben op het brede vakgebied PR, marketing & communicatie. Ook wie een eigen bedrijf wil beginnen vindt hier nuttige informatie. Bovendien schreef ik boeken over randverschijnselen die betrekking hebben op je persoonlijke situatie en je functioneren als gevolg daarvan. Je kunt ze downloaden bij Bookboon. Los te koop of gratis als je een abnonnement hebt.
Download ebooks bij Bookboon.com, de grootste uitgeverij van zakelijke e-boeken
Koppel een electronische bibliotheek aan je intranet
Naast eboeken over zakelijke onderwerpen biedt Bookboon Global ook eLibrary
aan, een ebooks bibliotheek die in enkele minuten in uw intranet geintegreerd
kan worden. Daarmee beschikken uw medewerkers gratis over een bibliotheek
vol relevante boeken voor hun persoonlijke ontwikkeling.
Klik hier voor meer informatie
over eLibrary
Mijn eboeken gaan over de volgende onderwerpen.
Empathie in Business
Hoe empathie leidt tot meer productiviteit en innovatie.
We worden geacht goede relaties te onderhouden, op het werk en in de
privésfeer. Van het leven genieten en gelukkig zijn. Dat leidt
soms tot conflicten en het helpt deze met empathie tegemoet treden.
Zo wint iedereen een beetje en onderhouden we onderling goede relaties.
Minder frictie leidt ook tot een ontspannen sfeer die creativiteit en
innovatie stimuleert.
https://bookboon.com/nl/empathie-in-business-ebook
Manage je eigen succes
Dit eboek laat zien dat alles in het leven een kwestie van oorzaak en
gevolg is. Met dit inzicht en praktische oefeningen stimuleren we je het
leven zelf in de juiste richting te duwen. Om met Walt Disney te spreken:
"If you can dream it, you can do it. With me it started with
a mouse". Probeer het maar.....
Succes is maakbaar. http://bookboon.com/nl/manage-je-eigen-succes-ebook
De Duitse bewerking van dit boek: http://bookboon.com/de/gluck-und-erfolg-sind-machbar-ebook
Innovatie en creativiteit in het bedrijf
Stimuleer de 'werkvloer' mee te denken over belangrijke kwesties binnen
de organisatie. De ideeënbus is hiervoor een prima instrument, maar
het moet wel passen in deze tijd van IT, transparantie en snelle communicatie.
Ideeënbus 2.0.
http://bookboon.com/nl/innovatie-en-creativiteit-in-het-bedrijf-ebook
Momenteel schrijf ik een nieuw boek over creativiteit en innovatie. Hierbij
ligt de nadruk op de rol van creativiteit en het organiseren van innovatie.
Los van elkaar en in elkanders verlengde.
Je eigen bedrijf beginnen
Je droomt van een eigen bedrijf, maar ondernemer word je niet zomaar.
Toen ik nog les gaf aan beginnende ontwerpers zagen we dat veel studenten
na de studie graag een eigen bedrijf wilden beginnen. Binnen het docententeam
was dan al snel een extra cursus voor startende ondernemers geboren. Zo'n
15 jaar na dato heb ik deze cursus samengevat in een boekje dat iedereen,
met ambities voor een eigen bedrijf, bij de hand neemt en helpt de juiste
voorbereidingen te treffen.
http://bookboon.com/nl/een-eigen-bedrijf-beginnen-ebook
Tekstschrijven voor internet marketing
Een onderwerp dat mij persoonlijk aan het hart ligt. Hier deel ik mijn
40 jaar kennis en ervaring als copywriter en content manager met (beginnende)
collega's. Achtergrondkennis, praktische tips én de aansporing
om vooral veel te oefenen. Alleen door het veel te doen en te leren van
je fouten kom je in dit vak tot bloei. Met slimme technieken kom je heel
ver in deze wereld, maar alleen met woorden en plaatjes kun je mensen
overtuigen.
http://bookboon.com/nl/tekst-schrijven-voor-internet-marketing-ebook
Praktische handleiding voor effectieve pers publiciteit
Dit boek laat zien dat effectieve PR en publiciteit maatwerk zijn, waarbij
je te werk gaat als een marketeer. Het nieuwsbericht is een product dat
je via de media aan je publiek wilt verkopen. Dan moet je ook rekening
houden met de wensen en verwachtingen van de media. Bovendien is het doel
niet om millimeters te scoren, maar gedrag te veranderen. Daar moet meer
aandacht aan gegeven worden. Effectieve Publiciteit werkt als Marketing.
Dit eboek laat zien hoe dat werkt en verwijst daarnaast naar richtlijnen
van het ANP.
http://bookboon.com/nl/effectieve-pr-werkt-als-marketing-ebook
Hoe word je een topverkoper?
Op feestjes, workshops en gastlessen wordt mij weleens gevraagd hoe je
een topverkoper kunt worden. Zijn er trucjes die je kunt toepassen? Ja,
die zijn er. Maar of je succesvol wordt ligt veel meer aan je eigen houding
en de manier waarop je met mensen omgaat, dan het toepassen van trucjes.
In dit boek leer je hoe dat werkt, waarop je moet letten. Een kanttekening:
ikzelf was nooit een topverkoper. In dit boek deel ik mijn ervaringen
en mix die met tips en ervaringen van de echte topverkopers.
http://bookboon.com/nl/hoe-word-je-een-topverkoper-ebook
Lead generatie 3.0
Het werd me jarenlang ingepeperd: we moeten de pipeline gevuld houden.
En ja, daar is niets tegenin te brengen. Dus werden verkopers van de weg
afgehaald en achter de telefoon gezet. Of, bij een andere werkgever, werd
er een speciale afdeling opgezet om leads te benaderen voor een afspraak.
Zo ging dat en zo gaat dat in de meeste bedrijven vandaag nog steeds.
Het rendement is over het algemeen erg laag en dat verklaart waarom de
meeste verkoper een hekel aan dit werk hebben. Maar ja, als je niet beter
weet….
In de winter van 2008 kwam ik in contact met iemand, die leadgeneratie
over een heel ander boeg wilde gooien. Je hebt dan geen professioneel
callcenter nodig en de verkopers scoren beter. Acht van de tien contacten
leidt tot een afspraak. De potentiele klanten bellen vaak zelf op, of
mailen, om een afspraak te maken. Het hele traject van koude leads naar
(warme) prospects sla je zo over. Tenminste, het gebeurt onder de radar.
Het eerste contact is iemand, die zelf aangeeft dat hij interesse heeft,
dus een warm contact. De conversie ligt dan helemaal in de hand van de
verkoper.
Leadgeneratie 3.0 maakt gebruik van slimme online communicatie technieken.
De eerste stap is het maken van verschillende ‘landing pages’
voor de diverse invalshoeken en trefwoorden.
http://bookboon.com/nl/lead-generatie-3-0-ebook
De groene motor
Hoe kun je de de arbeidsproductiviteit verhogen? Wetenschappers uit Noorwegen,
Canada en Australië kwamen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie,
dat je met de inzet van planten tot 15% meer productiviteit kunt bereiken.
Niet alleen met een plantje op het bureau, maar ook buiten. SOms is zelfs
een mooi fotobehang of poster voldoende om het effect te bereiken. Daarnaast
zijn er kamerplanten, die de lucht in de kamer (of kantoor) zuiveren van
verontreinigende gassen. We beschrijven hier een onderzoek dat NASA heeft
gedaan. Groen maakt fitter. Hoe dat werkt, lees je in dit e-book:
http://bookboon.com/nl/de-groene-motor-ebook
Wat geluk betekent voor je privé leven en op het werk
Waarom is geluk zo belangrijk dat sommige landen een Minister van Geluk
benoemen of de potitiek afrekenen op Bruto Nationaal Geluk? Als mensen
lekker in hun vel zitten voelen ze zich fitter en presteren ze beter.
Een goede reden om er ook aandacht aan te besteden: wat kun je doen om
je gelukkig (of in elk geval niet ongelukkig) te voelen en wat kun je
als werkgever doen?
https://bookboon.com/nl/zorg-voor-wat-geluk-in-je-leven-ebook
Slimmer werken
Door slimmer te werken verhoog je je effectiviteit zonder extra inspanning.
Dat levert de organisatie meer winsten en behoedt jezelf voor een burn-out.
Soms moet je dingen anders doen, soms kun je bepaalde handelingen achterwege
laten. We behandelen een kritische blik op de organisatie of er onnodig
werk gedaan wordt en we waarschuwen voor 'de aap op je schouder'.
https://bookboon.com/nl/slimmer-werken-ebook
Hoe creatief is innovatie?
Creativiteit en innovatie worden vaak over één kam geschoren,
maar toch zijn het los van elkaar staande zaken. Je kunt best creatief
zijn zonder dat dit innovatie in de hand werkt.
Je kunt innoveren zonder dat daar creativiteit bij aan de pas komt.
Het is best te begrijpen dat bedrijfsleiders vaak denken dat je eerst
een creatief idee moet hebben om innovaties door te kunnen voeren. Dat
is een voor de hand liggende route. Maar er is meer nodig om succesvol
te zijn met innovatie.
https://bookboon.com/nl/hoe-creatief-is-innovatie-ebook
Reputatiemanagement
Je goede naam komt te voet en gaat te paard. Een oud gezegde, waarmee
duidelijk wordt gemaakt dat het veel moeite kost om een goede reputatie
op te bouwen en die je in een oogwenk kunt verliezen. In dit boek passeren
enkele voorbeelden van dat effect. Maar er zijn ook goede voorbeelden
van bedreigde reputaties, die het goed overleven. Het kan even pijn
doen, maar het voortbestaan komt niet in gevaar. In dit boek niet alleen
aandacht voor de reputatie van organisaties, maar ook persoonlijk. Houd
je goede naam in ere.
https://bookboon.com/nl/reputatiemanagement-ebook
Empathie in Business
Steeds meer grote ondernemingen sturen hun managers naar een cursus
empathie. Dat moet een reden hebben. Toen ik in deze materie dook, ontdekte
ik hoe belangrijk empathie is voor manager en verkopers. Je bereikt
meer en het is ook nog eens goed voor de reputatie van je organisatie.
In dit boek leg ik uit waarom empathie zo belangrijk is voor managers
en verkopers en hoe dat werkt. Ook is er aandacht voor zelfontplooiing
om empathie te ontwikkelen. Als toegift een hoofdstuk over de rol van
empathie bij sollicitaties. Doe er je voordeel mee.
https://bookboon.com/nl/empathie-in-business-ebook
600 Square Miles
Op 12 december 1939 vertrok het vrachtschip Alex van Opstal vanuit New York naar Antwerpen. Aan boord, naast gebruikelijke handelswaar en een tiental passagiers, kisten met 600 kilo aan goudstaven en een brief die een erfenis beschrijft met instructies voor een notaris in Maastricht. De Alex van Opstal kwam nooit in Antwerpen aan. Ze liep op 15 december op een mijn, die kort daarvoor door een Duitse U-boot gelegd werd.
Door toeval kwam een bedrijf dat oude wrakken opspoort en bergt, de Alex van Opstal op het spoor en zo kwam ook de verloren gewaande erfenis boven water. Een deel van de erfenis bestond uit een landgoed in Canada en we volgen de belefenissen van Willem, die dit landgoed erft. Mooie natuur kan niet verhullen dat er veel mis is op het landgoed. Willem wordt geconfronteerd met forse problemen, terreur en moord, maar ook nieuwe vriendschappen komen op zijn pad.
Vanaf 6 augustus 2021 verschijnen bij uitgeverij Boek Scout in Soest.
Kopen via
https://www.boekscout.nl/shop
Of gewoon in de boekhandel.
Bomen in de stad
Wetende dat ik als natuurgids gespecialiseerd ben in bomen, zal het je
niet verbazen dat ik ook hierover artikelen en boeken schrijf.
Boekje over het nut van bomen in stedelijke omgeving en de eisen die zulke
bomen stellen aan verzorging om oud en waardevol te worden.
Download: niet meer mogelijk. Dit boekje wordt voortaan uitgegeven door
Nederlandse Boomkwekerijen.
Een alternatief vind je online: https://sites.google.com/view/groenenwelzijnstadsbomen/homepage
Daarnaast publiceer ik regelmatig artikelen in een BLOG over de relatie
groen (bomen) en welzijn: https://groenenwelzijn.blogspot.com/
Het boekje "Duurzaam Groen en Welzijn" is gewoon te koop via
de uitgeverij: >naar Uitgeverij
Bullseye
Door de aanschaf van dit boekje steun je het werk van Stichting
Groen Weert.
Wie
donateur van Stichting Groen Weert wordt, ontvangt dit boekje gratis.