logo

web
analytics

Interne Communicatie zorgt voor eendracht


Een belangrijk onderdeel van bedrijfscommunicatie is Interne Communicatie.
Met effectieve interne communicatie bereik je, dat alle betrokkenen hetzelfde doel nastreven.
Dit onderdeel van de bedrijfscommunicatie vindt zijn oorsprong in de bedrijfsjournalistiek.
Het commitment, de kennis en de inzet van de medewerkers is één van de belangrijkste succesfactoren van een organisatie.

 

  • Interne communicatie is onmisbaar bij veranderingsprocessen.
  • Interne communicatie stuurt de mate van klantvriendelijkheid.
  • Interne communicatie helpt bij innovatie processen.
  • Interne communicatie helpt bij handhaven van bedrijfsveiligheid.
  • Interne communicatie is de motor achter gemotiveerde medewerkers.

Dit gaat verder dan het publiceren van een bedrijfskrant of het onderhouden van een intranet kanaal. Het gaat bij interne communicatie ook om de voortdurende dialoog tussen werkvloer en management. Om het 'vinger aan de pols houden'. Om sturing geven aan het gedrag van de medewerkers met betrekking tot de onderlinge omgang en de omgang met klanten en andere stakeholders.

Innovatie
Interne communicatie speelt ook een belangrijke rol bij de implementatie van het innovatiebeleid volgens het concept van ideeënbus 2.0. U leest hier meer over in een eboek dat wordt uitgegeven voor bookboon.com: downloaden

Interne communicatie is de exclusieve verantwoordelijkheid van het management. Tegelijk is het een professionele discipline, die het management in deze taak ondersteunt.