Interne Communicatie zorgt voor eendracht
Een belangrijk onderdeel van bedrijfscommunicatie is Interne Communicatie.
Met effectieve interne communicatie bereik je, dat alle betrokkenen hetzelfde
doel nastreven.
Dit onderdeel van de bedrijfscommunicatie vindt zijn oorsprong in de bedrijfsjournalistiek.
Het commitment, de kennis en de inzet van de medewerkers is één
van de belangrijkste succesfactoren van een organisatie.
Dit gaat verder dan het publiceren van een bedrijfskrant of het onderhouden
van een intranet kanaal. Het gaat bij interne communicatie ook om de voortdurende
dialoog tussen werkvloer en management. Om het 'vinger aan de pols houden'.
Om sturing geven aan het gedrag van de medewerkers met betrekking tot
de onderlinge omgang en de omgang met klanten en andere stakeholders.
Innovatie
Interne communicatie speelt ook een belangrijke rol bij de implementatie
van het innovatiebeleid volgens het concept van ideeënbus 2.0. U
leest hier meer over in een eboek dat wordt uitgegeven voor bookboon.com:
downloaden
Interne communicatie is de exclusieve verantwoordelijkheid van het management.
Tegelijk is het een professionele discipline, die het management in deze
taak ondersteunt.